Pomimo tego, że wszystko aktualnie funkcjonuje przede wszystkim w internecie, do dziś niezwykle często praktykowaną formą są targi. Są one urządzane cyklicznie w różnych branżach, takich jak budowlanka, rekrutacja, czy gastronomia. Wydarzenia te przeważnie mają sporo chętnych.
Najciekawszą dla mnie opcją w tej sferze są bez dwóch zdań wydarzenia targowe wytwórców artystycznych - odzieży spod ręki projektantów, nietuzinkowej sztuki użytkowej, nowoczesnych plakatów itd. Targi te odbywają się przede wszystkim w większych miejscowościach. Dostępność ta może być dla wielu osób przeszkodą. To co zdecydowanie z kolei jest dużym plusem na takich wydarzeniach to niepowtarzalność dzieł. Są one unikalne, zrobione na podstawie pomysłowości twórcy.
Ciekawym przykładem są rzeczy uszyte przez lokalnych artystów. Ustawiony w pobliżu konkretnego stoiska targowego roll-up dwustronny informuje nas o pomysłodawcy wyrobów. Takowych ubrań nie jesteśmy w stanie dostać w przeciętnym sklepie, a już na pewno nie w sieciówce. Są one wykonane z dobrych surowców, wyróżniają się malowniczymi wzorami, ciekawym kształtem. Takie odzienie jest oczywiście dużo wyżej wyceniane, ale są w wyższym stopniu wytrzymałe, ale przede wszystkim - nietuzinkowe, dzięki czemu z łatwością będziemy mieć możliwość wyróżnić się wśród innych. Niezłą opcją są ścianki reklamowe – na ich tle robimy sobie fotki w ciekawym ubraniu. Bez wątpienia twórcy zdają sobie sprawę z tego, że często umieścimy takie zdjęcie na facebooku – co przysporzy im ponadprogramowej promocji.
Cyklicznie aranżowane są także targi plakatów i sztuki użytkowej. Możemy spotkać się tam z designerskim wytworami, odręcznymi wykonanymi rycinami do książek dla maluchów, kolażami stworzonymi w rozlicznych formatach, czy owocami pracowania z linorytem. Lada wystawiennicza z ułożonym schludnie dziełami artystów, zachwyca swym wyglądem, stylistyką i kolorystyką. Trybunka wystawiennicza, na której udostępniona jest samodzielnie zrobiona biżuteria jest znaczniej ciekawa estetycznie, niż umieszczone na stoisku znane foldery marketingowe.
Specjalną rzeczą jest także klimat na takich targach. I jakkolwiek same akcesoria – lady reklamowe, czy zaaranżowane standy – najczęściej są jednakowe jak na eventach budowlanych, pracy, czy gastronomicznych – panuje tu zupełnie odmienny stan ducha. Podczas gdy prezentują się artyści, z rzadka posiadają oni potrzebę konkurowania, są wyraźnie otwarci i ciepło usposobieni do innych, a w powietrzu unosi się zapach artyzmu.